Feedbackformulier Instructiefilm
BP 1.1.1. Kunstvaardig
Jouw naam is: Bridget van de Grootevheen
|
|
Ik heb een instructiefilm bekeken met de
werkvorm:
|
Hoorspel
|
Deze film is gemaakt door de volgende
studenten:
|
Jacco Heijblom, Judith Priester, Esther Koelewijn, Leon Graafland en Daan
de Vries
|
De film is een goed middel om aankomende
leerkrachten te ondersteunen bij het
aanbieden van een drama/dans werkvorm voor een bovenbouwgroep van 25
– 30 leerlingen
|
Onvoldoende/voldoende/goed
|
Motivatie:
|
Het filmpje is helder, het verloop van de les is
duidelijk uitgelegd en de aandachtspunten zijn allemaal aan bod gekomen.
|
Duidelijk wordt hoe een aankomende leerkracht
deze drama/ dans werkvorm aan kan bieden aan een bovenbouw klas van het
basisonderwijs: Een leek zou door de getoonde stappen te volgen tot een
dergelijke uitvoering van de werkvorm moeten kunnen komen
|
Onvoldoende/voldoende/goed
|
Motivatie:
|
Alle stappen zijn aanwezig en duidelijk. Er zijn
meerdere ideeën voor een warming-up en voor een goede afsluiting.
|
In de film is de onderstaande informatie
verwerkt:
|
Onvoledoende/voldoende/goed
|
Motivatie:
|
De naam en toelichting van de werkvorm zijn
gegeven. Mogelijke lesdoelen zijn wat vaag maar er wel uit te halen. Er is
geen speciefieke bron genoemd en verwerkt m.b.t de kinderboekenweek, maar er
is wel een verwijzing/suggestie naar gedaan. Eventuele lesvoorbereidingen
ontbreken.
|
In de film is de onderstaande informatie
verwerkt
|
Onvoldoende/voldoende/goed
|
Motivatie:
|
Deze onderdelen zijn allemaal aanwezig en
duidelijk zichtbaar.
|
Alle deelnemers van een subgroep zijn zichtbaar
aanwezig in de film en spelen een rol.
|
Onvoldoende/voldoende/goed
|
Motivatie:
|
Iedereen is aanwezig, maar het is een beetje
verwarrend dat er niet één juf/meester is die de les geeft.
|
In de instructiefilm zijn de volgende ‘scenes’
te herkennen:
Studenten
laten de werkvorm zien, zoals deze na de voorbereiding en oefening, in de
klas uitgevoerd kan worden.
In een
aantal heel korte scenes, laat steeds een detail zien waar je bij de
uitvoering van de werkvorm in een bovenbouwgroep, op moet letten. Zie het boek
‘Kijk op Spel’ voor deze informatie.
|
Onvoldoende/voldoende/goed
|
Motivatie:
|
Dit is verwerkt in de instructiefilm
|
De film heeft een prettig tempo en is boeiend,
prikkelend voor de doelgroep.
|
Onvoldoende/voldoende/goed
|
Motivatie:
|
Soms loopt de audio niet helemaal synchroon met
wat je ziet (dan begint de audio later), maar dat stoort niet. Alles is goed
uitgelegd en mijn aandacht zakt niet weg.
|
De film duurt tussen de 4 en 5 minuten.
|
Ja/nee
|
donderdag 23 oktober 2014
Mijn feedback op de instructiefilm Hoorspel
Hier volgt mijn feedback a.d.h.v het feedbackformulier op de instructiefilm Hoorspel. In het blauw zie je wat ik geschreven heb.