donderdag 30 oktober 2014

Stage dinsdag 28/10

De herfstvakantie zit er weer op. Ik zal het kort houden en alleen mijn les bespreken.

Dinsdag

Dinsdag heb ik mijn eerste natuur les gegeven! Het ging over paddestoelen. De kinderen mochten van mij champignons onderzoeken. Eerst heb ik een gedicht voorgelezen en het er aan de hand van afbeeldingen met ze over paddestoelen en de herfst gehad. Vervolgens mochten ze champignons onderzoeken. Pas daarna gaf ik ze twee werkbladen om hun bevindingen op te schrijven. Het is namelijk belangrijk dat de kinderen eerst aanrommelen en kijken. De les ging vrij goed en de kinderen vonden het heel leuk. Volgens mij was het wel goed voor ze om eens bewust hiermee bezig te zijn. De les heb ik afgesloten met een bespreking en een filmpje. 

De volgende keer wil ik graag goede afspraken maken met de kinderen. Ik vond het namelijk veel te druk en er werd door mij heen gepraat. Dat heb ik wel benoemd, maar het kan beter. Ook wil ik mijn volgende (natuur) les beter voorbereiden qua achtergrondinformatie. Ik moet precies weten wat ik ga vertellen. De volgende keer schrijf ik alles uit wat ik wil vertellen en maak ik afspraken met de kinderen. Al met al was de les redelijk geslaagd aangezien het de eerste keer was. En met de inhoud van de les ben ik ook tevreden.