dinsdag 14 oktober 2014

Stage dinsdag 14/10

De tijd vliegt! Voor je het weet is het weer dinsdag.

Dinsdag

Ik ben blij dat de kinderen iedere ochtend beginnen met lezen. Daardoor is het lekker rustig en is er een goed overgang naar de eerste les. Na het lezen ging iedereen (groep 4 en 5) zelfstandig aan het werk met rekenen. Een paar kinderen van groep 4 en heel groep 5 hebben een weektaak gekregen om aan te werken. Voor de kinderen van groep 4 is dit nog nieuw, maar ze zijn aardig goed aan de slag gegaan. Ik ben rondgelopen en heb kinderen geholpen die aan het werk waren.

Na het rekenen heb ik de uitleg van estafette voor groep 5 geobserveerd. Dat was erg interessant. Daarna heb ik ook de les van groep 4 gevolgd. Dit helpt me om de volgende keer ook estafette te kunnen geven. 

Vervolgens heb ik mijn eerste les spelling aan groep 5 gegeven. Het ging heel goed! Ik ben zeer tevreden. De kinderen vonden het ook leuk, want we begonnen met een (spelling)spelletje. De les ging over het oefenen van regelwoorden met een dubbele medeklinker na een korte klinker.

Na de pauze gingen de kinderen weer even zelf lezen, en daarna hebben we de rest van de middag gym gedaan. Ik heb geholpen bij diamantroof. Een erg leuk spel! Ik kende het nog niet, maar ik ga het zeker onthouden voor een volgende keer.

Volgende week is het herfstvakantie, dus dan loop ik geen stage.

Wordt vervolgd!