vrijdag 10 oktober 2014

Stageweek - vrijdag

De stageweek zit er al weer op! Dat ging snel. 

Vrijdag

Vandaag begon iedereen weer met lezen. Daarna kregen de kinderen een herhalingsblad van rekenen. Ze hadden het al gauw af. Daarna kreeg groep 5 de uitleg van spelling. Normaal lees ik voor na de pauze, maar vandaag was er een kind jarig dus hebben we twee cartoons van Donald Duck gekeken. 

Na de pauze hebben we de Kinderboekenweek afgesloten door een verhaal te schrijven. Ik had zelf het begin van het verhaal meegenomen, en de kinderen mochten het afmaken. Het bleek nog een beetje lastig, maar uiteindelijk had bijna iedereen op zijn minst een halve bladzijde geschreven.

Vervolgens kreeg groep 4 estafette (technisch lezen) en spelling. Daarna was het middagpauze. Alle kinderen van groep 4 gingen naar huis. Na de pauze hebben de kinderen van groep 5 gelezen, en daarna samen met groep 6 Engels gehad. Het was een soort herhalingsles op de computer. Daarna had de hele bovenbouw atelier wereldoriëntatie. In tweetallen kregen ze allemaal hun eigen opdracht. De school werkt hiervoor met de methode Topondernemers. Voor groep 5 is dit helemaal nieuw, maar ze hebben ontzettend goed hun best gedaan en hard gewerkt. Ik ben bij groep 5 gebleven om te helpen zoeken naar informatie over middeleeuwse kastelen. De eindopdracht is (voor groep 5) een plattegrond tekenen van een middeleeuws kasteel. Ik moest heel erg wennen aan deze methode.

Volgende week geef ik mijn eerste les spelling aan groep 5. Ik ben benieuwd! Het is wel fijn om met een klein groepje te beginnen, alhoewel de les beeldend wel voor de hele groep (4/5) was.

Wordt vervolgd!